środa, 11 listopada 2015

Dzień Niepodległości w Warszawie

Ponieważ wylot z Polski do Irlandii miałam z Warszawy wraz z Piotrem postanowiliśmy przyjechać dwa dni wcześniej do stolicy, żeby ją zwiedzić i uczestniczyć w uroczystych obchodach Święta Niepodległości  w dniu 11 listopada.


Mieszkaliśmy bardzo blisko Krakowskiego Przedmieścia tuż obok Pałacu Prezydenta.


Przez rozpoczęciem uroczystości z udziałem  prezydenta RP spacerując po Krakowskim przedmieściu, oglądaliśmy dawne wojskowe pojazdy z lat dwudziestych i trzydziestych.


Udaliśmy się również pod pomnik marszałka Józefa Piłsudskiego na Plac marszałka Józefa Piłsudskiego na którym odbywały się uroczystości z udziałem prezydenta RP Andrzejem Dudą.


Pierwszy raz uczestniczyłam na żywo w tych uroczystościach i był to dla mnie bardzo podniosły moment.


Z bliska mogłam zobaczyć wiele znanych polityków,których wcześniej widziałam w tv.


Miałam  również szczęście spotkać pana Prezydenta, który po uroczystościach wracał na nogach do pałacu i witał się z ludźmi. Pan Prezydent przechodził obok mnie, uścisnął mi dłoń i mogłam sobie z nim zrobić selfie :)
To wielkie przeżycie spotkać tak blisko najważniejszą osobę w państwie :)


Po uroczystościach przy Grobie Nieznanego Żołnierza wybraliśmy się na marsz niepodległości.


 Tłumy ludzi w różnym wieku z flagami biało - czerwonymi maszerowali w duchu patriotycznym ulicami Warszawy.


Wbrew doniesieniom mediów marsz był bardzo spokojny.


 To naprawdę wyjątkowe przeżycie i cieszę się, że mogłam w nim uczestniczyć :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz