wtorek, 17 marca 2015

Parada w dniu św. Patryka w Cork

Jak co roku 17 marca w Irlandii obchodzone jest największe święto narodowe -  Dzień Świętego Patryka,  patrona Zielonej Wyspy. Z tej okazji w całej Irlandii organizowane są uliczne parady, a miasta i  ich mieszkańcy przybierają zielone barwy. O historii św. Patryka już pisałam i możecie ją przeczytać TUTAJ


W tym roku już  po raz ósmy wolontariusze i sympatycy Stowarzyszenia MyCork wzięli udział w Paradzie w Cork.


Ja niosłam piękny polski chleb z solą dla pani burmistrz Cork


Stowarzyszenie MyCork zintegrowało corkowską Polonię ponieważ w paradzie pod sztandarem stowarzyszenia  udział wzięli również harcerze i uczniowie z Polskiej Szkoły w Cork.


Grupę MyCork otwierały Zuchy i Harcerze z Polskiej Szkoły w Cork, następnie była Syrenka Warszawska i Smok Wawelski, za nimi krakowianki a grupę zamykali piłkarze, kibice oraz jeżdżące na rolkach cheerleaderki - a to w nawiązaniu do meczu Irlandia – Polska, który odbędzie się 29 marca b.r. w Dublinie.


Ja wraz z Ewą, Gertudą oraz małą Nikolą reprezentowaliśmy piękne stroje krakowskie :), dużą atrakcją zwłaszcza dla najmłodszych widzów parady był Smok Wawelski :)


Podczas przemarszu obok trybuny honorowej na której znajdowały się m.in. władze miasta, miałam zaszczyt wręczyć  pani burmistrz Cork Mary Shields polski chleb z solą z napisem Poland.


Po zakończeniu  pardy wszyscy uczestnicy zrobili sobie pamiątkowe zdjęcie.


Więcej zdjęć z parady autorstwa Piotra możecie zobaczyć TUTAJ, filmik z parady możecie zobaczyć TUTAJ
A jak wyglądała polska część parady w zeszłym roku możecie zobaczyć TUTAJ


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz