poniedziałek, 2 kwietnia 2012

7 rocznica odejścia Jana Pawła II do Domu Ojca

O Janie Pawle II

Mówiłeś o tym co ważne
ale nie wszyscy słuchali
Jak kochać i wybaczać
myśmy zapominali
I przemierzałeś świat cały
by chwalić imię Boga
I szedłeś niestrudzony
choć ciężka była Twa droga
Twe słowa były wielkie
w Twych oczach zawsze był spokój
To Ty walczyłeś codziennie
aby na świecie był pokój

Kochałeś szczerą miłością
taką w najczystszej postaci
Lecz człowiek często coś ceni
dopiero kiedy to straci
Musiałeś zamknąć oczy
abyśmy to dojrzeli
Musiały zamilknąć Twe usta
abyśmy słuchać zaczęli

Autor: EmKasia

Dziś minęła 7 Rocznica odejścia Ojca świętego Jana Pawła II.
Bardzo dobrze pamiętam ten dzień 2 kwietnia 2005 roku. Był to mój 5 miesiąc pobytu w Irlandii.
Pracowałam wtedy kilka razy w tygodniu po kilka godzin w kawiarni. Mój angielski był wtedy jeszcze bardzo słaby. W radio ciągle słyszałam Pope John Paul 2 i poza tym nic nie rozumiałam . W pracy wszyscy mówili o Papieżu Polaku którego w Irlandii wszyscy znali i bardzo cenili.
W domu nie miałam jeszcze internetu więc wieczorem poszłam do kafejki internetowej aby poczytać o stanie zdrowia Ojca Świętego. Było źle ale ciągle była nadzieja, nagle o godzinie 21.37 wszystkie portale internetowe zmieniły swoją barwę na czarno-białą.
Ogarnął mnie wtedy wielki smutek i ogromna tęsknota za Krakowem chciałam tam być a nie mogłam, były to początki emigracji nie było jeszcze polskiego księdza ani nie miałam polskiej tv, czułam ogromną pustkę.
Mój brat który urodził się w dniu wybory Karola Wojtyły na Papieża czyli 16 października 1978 roku bardzo tą śmierć przeżył był wtedy razem ze mną w Cork.
Od tamtego momentu minęło już 7 lat.

6 komentarzy:

  1. Już 7 lat, a wydaje się, jakby wczoraj to było!

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak ten czas leci... dla wielu z nas był to straszny czas! Pamiętam każdy dzień jakby to było wczoraj :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite jest, co co piszesz... Pozdrawiam.pa

    OdpowiedzUsuń
  4. To były moje najsmutniejsze urodziny:(((((((

    OdpowiedzUsuń
  5. Pięknie o tym napisałaś.Zastanawiałam się przez chwilę ile to już lat...

    OdpowiedzUsuń